4 tips: Hoe haal je dé werknemer binnen waar je naar op zoek bent?!

In deze blog geef ik jou, ondernemers onder elkaar, een paar tips hoe je dé werknemer binnenhaalt waar je naar op zoekt bent. Deze tips helpen jou om ervoor te zorgen dat de werknemer waar jij naar op zoek bent, bij jou aan tafel komt. Tijdens het gesprek hoef je ‘m alleen nog zelf in te koppen ;).

  1. Bel mij! (geen geintje)

Ik geef je ook bruikbare tips waar je zelf mee aan de slag maar dit is een goede manier natuurlijk. BB Recruitment kan jou helpen om de werknemer binnen te halen waar jij naar op zoek bent. De werknemer die past op de functie en bij jou organisatie. Ik help je hier graag bij! Ik kom graag even langs bij je op kantoor zodat we met elkaar en onze bedrijven kunnen kennismaken, de vacature kunnen doornemen en bespreken wie dé werknemer is naar wie je op zoek bent.

  1. Heb een uniek verhaal

Mensen (niet alleen werknemers) zijn gevoelig voor een uniek verhaal. Zo werkt dat ook met bedrijven. Werknemers zij gevoeliger voor bedrijven met een uniek en eerlijk verhaal. Werknemers vinden het belangrijk om zich te kunnen identificeren met een bedrijf. Als je jouw persoonlijke en unieke verhaal vertelt trek je ook werknemers aan die bij jouw bedrijf passen en zich dus ook graag met jouw bedrijf willen identificeren. Door jouw unieke verhaal te benoemen creëer je verwachtingen die matchen met de verwachtingen van de werknemer.

  1. Weet wie je werknemer is

Als jij weet wie dé werknemer is weet je ook naar wie je op zoek bent. Gevolg, je kan je werknemer beter vinden. Door je in te leven in de werknemer krijg je bovenwater wat belangrijk is voor de werknemer, welke competenties zijn belangrijk, welke eigenschappen, etc. Je kunt veel gerichter zoeken! Hierdoor kun je je vacaturetekst veel gerichter schrijven waardoor precies de werknemer naar wie jij op zoekt bent, zich aangetrokken voelt. Maar daarover volgende week meer!

  1. Zet Social Media bewust in

Social Media is een term die je dagelijks wel tig keer voorbijkomt. Toch is Social Media heel belangrijk om zichtbaar te worden bij je werknemer. Wanneer iemand zoekt naar een nieuwe baan gebeurt dit voornamelijk via LinkedIn en Indeed. Deze twee kanalen adviseer is dus zeker om in te zetten. Daarnaast is het verstandig om een Instagram- en/of Facebookbedrijfsaccount te hebben om gesponsorde berichten mee te plaatsen. Bij deze gesponsorde berichten kun je je doelgroep afbakenen, hierdoor bereikt het bericht alleen de doelgroep waarin dé werknemer zich bevindt.

Aanstaande vrijdag komt er een blog online met tips over het gericht schrijven van je vacaturetekst. Met deze tips zal je een vacaturetekst schrijven waarmee dé werknemer zich direct aangetrokken zal voelen!

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt! Tip 1 is een aanrader heb ik gehoord ;). Mocht je vragen of opmerkingen hebben, let me know. Feedback wordt alleen maar gewaardeerd.

Fijn weekend!

    – Barbara