4 tips voor het schrijven van een écht gerichte vacaturetekst

Het vinden van de juiste werknemer kan soms erg lastig zijn. Er staan veel vacatures online maar hoe zorg je er nou voor dat de werknemer naar wie jij op zoekt bent aangetrokken wordt tot jouw vacature? Precies, door hem te raken, maar hoe doe je dat? Ik geef je drie tips waar je zeker iets aan hebt!

  1. Weet wie je wilt aanschrijven

Het is belangrijk dat je weet naar wie je op zoek bent. Houdt de functie eens goed aan het licht. Wat zijn belangrijke “harde” eisen?  Bijvoorbeeld ervaring in een bepaalde branche, opleidingsniveau, talen, etc. Daarnaast is het ook heel belangrijk om in kaart te brengen welke “soft skills” belangrijk zijn voor deze functie. Hierdoor weet je wat voor type werknemer je zoekt, bijvoorbeeld sociaal, accuraat, Integriteit. Als je dit weet kun je je vacaturetekst veel gerichter schrijven

  1. Leef je in

Als je weet wie je wilt aanschrijven is het de truc om deze persoon ook écht aan te schrijven. Door je in te leven in je toekomstige werknemer weet je beter waar zijn (lees: of haar) interesses liggen, wat hij belangrijk vindt in een baan en ook wat niet. Waar is de toekomstige werknemer gevoelig voor, waardoor wordt hij getriggerd in een vacaturetekst. Bij persoon X is dat bijvoorbeeld een hoog salaris en een dikke auto onder zijn kont, maar persoon Y is juist gevoelig voor een goede werksfeer waarbij ontwikkeling centraal staat.

  1. Onderscheid jezelf

Er staan momenteel veel vacatures online maar wat is nou de reden dat de toekomstige werknemer voor jouw vacature kiest en niet voor die van de concurrent? Precies, omdat jij je onderscheid door jij te zijn. Hier bedoel ik mee dat je als ondernemer moet laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Vertel wie jullie zijn, wat jullie doen en wat jullie juist anders maakt dan andere bedrijven. Vaak zijn dit de hele kleine dingen die je zelf niet eens meer ziet maar juist heel interessant en leuk zijn voor een toekomstige werknemer. Zo was ik laatst bij een ondernemer die niet goed wist hoe hij zijn bedrijf “leuker” kon omschrijven om de toekomstige werknemer aan te spreken in een vacaturetekst. Na wat te sparren met elkaar kwam naar voren dat ze bijvoorbeeld elke middag gezamenlijk lunchen, vrijdagmiddag altijd een biertje doen met elkaar. Dit is voor hen de normaalste zaak van de wereld, maar dat is natuurlijk niet bij alle bedrijven zo. Benoem dit juist! Vindt jouw toekomstige werknemer leuk. En vindt hij dat niet? Dan past hij niet bij jullie.

  1. Nodig mij uit!

Bovenstaande is soms knap lastig. Niet iedereen kan zich goed inleven in ander, dat is ook helemaal niet erg. Iedereen moet doen waar hij goed in is. Maar het goede nieuws is dat ik dit wel kan en je dus kan helpen. Nodig mij eens uit voor een kopje koffie, dan kunnen we samen rond de tafel gaan zitten om te sparren over de toekomstige werknemer en waardoor hij getriggerd wordt.

Deze tips zullen je helpen met het schrijven van een gerichte vacaturetekst op jouw toekomstige werknemer. Kom je er zelf niet aan uit, lees dan tip 4 nog eens ;). Ik help je graag!

Voor nu wens ik je een prettig weekend. Er komt gelukkig wat zon onze kant op. Neem een lekker glaasje rosé en geniet. Kijk terug op afgelopen week en laad je op voor een nieuwe week met nieuwe kansen!

    – Barbara

4 tips: Hoe haal je dé werknemer binnen waar je naar op zoek bent?!

In deze blog geef ik jou, ondernemers onder elkaar, een paar tips hoe je dé werknemer binnenhaalt waar je naar op zoekt bent. Deze tips helpen jou om ervoor te zorgen dat de werknemer waar jij naar op zoek bent, bij jou aan tafel komt. Tijdens het gesprek hoef je ‘m alleen nog zelf in te koppen ;).

  1. Bel mij! (geen geintje)

Ik geef je ook bruikbare tips waar je zelf mee aan de slag maar dit is een goede manier natuurlijk. BB Recruitment kan jou helpen om de werknemer binnen te halen waar jij naar op zoek bent. De werknemer die past op de functie en bij jou organisatie. Ik help je hier graag bij! Ik kom graag even langs bij je op kantoor zodat we met elkaar en onze bedrijven kunnen kennismaken, de vacature kunnen doornemen en bespreken wie dé werknemer is naar wie je op zoek bent.

  1. Heb een uniek verhaal

Mensen (niet alleen werknemers) zijn gevoelig voor een uniek verhaal. Zo werkt dat ook met bedrijven. Werknemers zij gevoeliger voor bedrijven met een uniek en eerlijk verhaal. Werknemers vinden het belangrijk om zich te kunnen identificeren met een bedrijf. Als je jouw persoonlijke en unieke verhaal vertelt trek je ook werknemers aan die bij jouw bedrijf passen en zich dus ook graag met jouw bedrijf willen identificeren. Door jouw unieke verhaal te benoemen creëer je verwachtingen die matchen met de verwachtingen van de werknemer.

  1. Weet wie je werknemer is

Als jij weet wie dé werknemer is weet je ook naar wie je op zoek bent. Gevolg, je kan je werknemer beter vinden. Door je in te leven in de werknemer krijg je bovenwater wat belangrijk is voor de werknemer, welke competenties zijn belangrijk, welke eigenschappen, etc. Je kunt veel gerichter zoeken! Hierdoor kun je je vacaturetekst veel gerichter schrijven waardoor precies de werknemer naar wie jij op zoekt bent, zich aangetrokken voelt. Maar daarover volgende week meer!

  1. Zet Social Media bewust in

Social Media is een term die je dagelijks wel tig keer voorbijkomt. Toch is Social Media heel belangrijk om zichtbaar te worden bij je werknemer. Wanneer iemand zoekt naar een nieuwe baan gebeurt dit voornamelijk via LinkedIn en Indeed. Deze twee kanalen adviseer is dus zeker om in te zetten. Daarnaast is het verstandig om een Instagram- en/of Facebookbedrijfsaccount te hebben om gesponsorde berichten mee te plaatsen. Bij deze gesponsorde berichten kun je je doelgroep afbakenen, hierdoor bereikt het bericht alleen de doelgroep waarin dé werknemer zich bevindt.

Aanstaande vrijdag komt er een blog online met tips over het gericht schrijven van je vacaturetekst. Met deze tips zal je een vacaturetekst schrijven waarmee dé werknemer zich direct aangetrokken zal voelen!

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt! Tip 1 is een aanrader heb ik gehoord ;). Mocht je vragen of opmerkingen hebben, let me know. Feedback wordt alleen maar gewaardeerd.

Fijn weekend!

    – Barbara

Senior Accountmanager

Senior Accountmanager | Raamsdonksveer | Fulltime

Ben jij een echte baanbrekende salestopper? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor een hele mooie groeiende organisatie in magazijninrichtingen is BB Recruitment op zoek naar een ervaren Senior Accountmanager.

Naar wie is deze organisatie op zoek?

Deze organisatie is op zoek naar een echte ervaren salestopper die zich gaat focussen op de grote logistieke projecten. Het is belangrijk dat je ervaring in de branche van logistieke inrichtingen hebt. Ervaring met magazijnstellingen is zeker een pré. Je weet wie je potentiële klanten zijn en hoe je met hen in contact komt. Jij bent degene die de grote projecten gaat binnenhalen!

Wat houdt de functie in?

Jij bent verantwoordelijk voor het binnenhalen van de grote logistieke projecten. Je brengt advies uit naar je klanten, je krijgt hierbij uiteraard de ondersteuning die je daarbij nodig hebt van je collega’s intern. Jouw focus ligt volledig op de verkoop, want dat is waar jij goed in bent! Omdat de organisatie aan het investeren is in nieuwe productiemethodes liggen er veel kansen open, jij bent de persoon die hier baanbrekend mee aan de slag wil gaan!

Introductie van de organisatie

Volgend jaar bestaat de organisatie 40 jaar! De organisatie is groeiende, zij zijn aan het investeren in hun productiemethodes. Zij hebben een nieuwe productielijn geïntroduceerd waardoor zij hun “Dutch made” productie volledig in eigen hand hebben. Dit betekent dat zij snel kunnen schakelen en dus heel flexibel zijn naar hun klanten. De organisatie is hierdoor echt uniek in zijn soort! Het is een platte organisatie, er zijn korte lijnen zowel intern als extern. Er wordt regelmatig wat georganiseerd om gezellig met collega’s onderling samen te zijn, bijvoorbeeld een gezellige borrel. Zij bieden jou een mooi aanbod met daarbij natuurlijk een auto van de zaak en smartphone.

  • Niveau: Senior medewerker
  • Salaris: n.o.t.k.
  • Soort baan: Fulltime
  • Bedrijfstak: Magazijninrichtingen
  • Standplaats: Raamsdonksveer
  • Start: z.s.m.

Assistent Accountant

Assistent Accountant | Houweling Accountants | Raamsdonksveer | Fulltime

Wil jij als ambitieuze Assistent Accountant écht iets betekenen voor de ondernemers in de omgeving? En wil jij daarbij jezelf ontwikkelingen tot Accountant AA? Dan zit bij je bij Houweling Accountants aan het goede adres!

Welkom bij Houweling Accountants!

Wij zijn een gepassioneerd familiebedrijf in het mooie Raamsdonksveer. Ons kantoor is gevestigd op Dombosch, een groot bedrijventerrein waar veel ondernemers actief zijn. Erg leuk om met bedrijven uit de omgeving samen te werken! Afgelopen jaar zijn wij flink gegroeid, daarom zijn wij op zoek naar jou! Wij bieden je mogelijkheden om door te groeien, zowel in je persoonlijke ontwikkeling als je professionele ontwikkeling, maar ook zeker binnen de organisatie. Houweling Accountants is een SRA-kantoor, waarbij jij als werknemer gebruik kan maken van allerlei faciliteiten die SRA biedt! Ons kantoor kent een extreem laag verloop van klanten, dit zien wij ook terug bij onze werknemers. Als je je plekje hebt gevonden bij Houweling Accountants wil je niet meer weg!

Naar wie zijn wij op zoek?

Wij zijn op zoek naar een collega die ambitie heeft om zich te ontwikkelen tot volwaardig Assistent Accountant! Je hebt je opleiding HBO Accountancy reeds afgerond of zit in de afrondende fase. Werkervaring is een pré, geen vereiste. Wat je vooral bent is accuraat en communicatief vaardig. Je bent een goede gesprekspartner voor onze klanten, met een analytische blik, klantvriendelijk doch kritisch. Je beschikt over commercieel inzicht. Je kan goed in teamverband werken maar wanneer het nodig is, kan je ook zelfstandig werken. Het allerbelangrijkste is dat je passie hebt voor het accountancy vak!

Wat houdt de functie in?

We zullen veel tijd besteden aan coaching en feedback momenten zodat je het accountancy vak écht leert.

  • Je stelt jaarrekeningen samen voor onze MKB-klanten;
  • Je vervult een signaalfunctie, waarbij je klant specifieke aandachtspunten onder de aandacht brengt bij je teamleider;
  • Je verwerkt administraties;
  • Vanuit deze signaalfunctie stel je ook adviespunten voor de klant op;
  • Je communiceert zelf met de klanten;
  • Je gaat mee naar klanten voor administratieve werkzaamheden en ondersteuning;
  • Btw-aangiftes verwerken;
  • Werken met digitale dossiers.

Wat bieden wij?

Houweling Accountants biedt je een professionele en persoonlijke werkomgeving. Een ongedwongen werksfeer waarbij je je goed kunt ontwikkelen. Persoonlijke aandacht vinden wij heel belangrijk. Naast gedegen opleidingsmogelijkheden bieden we je een mooi salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij Houweling Accountants zijn we één team met één taak. We werken erg hard en vieren daarna successen met elkaar. Met ons gezellige en jonge team van tien collega’s moet dat zeker lukken. Zo ondernemen we regelmatig leuke activiteiten, zoals het Oktoberfest, kookworkshops en etentjes. Lunchen doen we altijd gezamenlijk. Onze Assistent Accountants met een vast contract rijden in een leaseauto!

  • Salarisindicatie: €2.000 tot €3.500 per maand, afhankelijk van je ervaring en opleidingsniveau
  • Plaats: Raamsdonksveer
  • Vereiste licentie of certificering: Rijbewijs vereist
  • Vereiste opleiding: Bachelor

Managers hebben grote invloed op het werkgeluk van jongeren: 3 tips!

Je hebt het vast wel eens gehoord in je omgeving, dat een jong iemand open staat voor een nieuwe uitdaging omdat zij het niet écht naar hun zin hebben op het werk. Het klikt niet zo goed met hun leidinggevende als dat ze gehoopt hadden. Of verwacht hadden. Ze missen eigenschappen in hun manager waar ze eigenlijk toch wel erg veel behoefte aan hebben. Meer dan driekwart van de jongeren geven aan dat hun leidinggevenden grote invloed hebben op hun werkgeluk. Lees hieronder een drietal tips waardoor je als leidinggevende meer gewaardeerd wordt door de jongeren werknemers.

1. Managen van verwachtingen

Jongeren zijn erg bezig met ontwikkeling, zowel persoonlijke ontwikkeling als op carrièrevlak. Tijdens de sollicitatiegesprekken zullen zij zeker vragen stellen over hoeveel feedback momenten er zijn en wanneer zij tussentijdse beoordelingen kunnen verwachten. Jongeren willen graag snel groeien en feedback is daar natuurlijk perfect voor! Wanneer jij als leidinggevende normaliter eens per kwartaal een feedback moment inplant moet je dat ook uitspreken. Het kan zijn dat jouw werknemer graag elke week een feedback momentje inplant. Het is heel belangrijk om hierin eerlijk te zijn naar jouw werknemer of dit wel of niet lukt. Als jij aangeeft dat je daaraan kan voldoen verwachten zij dit van jou. Wanneer het dan uiteindelijk niet gebeurt voelen zij zich niet serieus genomen. Jongeren hechten hier veel waarde aan. Belangrijk is dat je duidelijk bent naar jouw werknemer of de verwachtingen die hij of zij schept waargemaakt kunnen worden of niet. Managen van verwachtingen zorgt ervoor dat er geen negatieve spanningen ontstaan, leidinggevende en werknemer weten waar ze aan toe zijn.

2. Tonen van waardering

Zoals hierboven al wordt genoemd, vinden jongeren het prettig om feedback momenten in te plannen. Deze momenten zijn voor hen heel belangrijk omdat zij opzoek zijn naar bevestiging. Bevestiging op de vragen: “Doe ik mijn werk wel goed?”, “Pas ik wel binnen het team?”, “Moet ik dingen anders doen?”. Het willen weten of je het wel goed doet of misschien juist wel niet. Jongeren vinden het fijn om gehoord en gezien te worden binnen jouw bedrijf. Geef dat complimentje wanneer zij iets goed doen. Hun zelfvertrouwen zal groeien wat alleen maar ten goede zal komen van het werk en voor de werksfeer. Hoe fijn is het, als je als werknemer voelt dat het bedrijf waar je werkt blij is met jouw inzet! Jongeren zijn op zoek naar deze waardering en zullen nog váker dat stapje extra zetten wanneer zij weten dat ze hiervoor waardering krijgen.

3. Geven van positieve feedback

Feedback is zo belangrijk voor jongeren. Zij nemen deze momenten heel serieus. Ook zullen zij jou als manager nog meer waarderen wanneer jij hen positieve feedback geeft. Positieve feedback is per definitie niet alleen het benoemen wat zij goed doen maar eigenlijk juist hetgeen noemen waar zij zich op kunnen ontwikkelen. Wat zijn punten die nog niet goed gaan? Wat heeft nog wat meer aandacht nodig? Ga eens een tweezijdig gesprek aan waarbij je samen kijkt naar wat er beter kan en hoe dit ingericht moet worden. Wat voor jou als leidinggevende ook altijd interessant is om ook jouw werknemer om positieve feedback te vragen. Een positieve wisselwerking!

Mijn advies is om als leidinggevende geen genoegen te nemen met een kleine voldoende maar om echt op zoek te gaan naar een dikke voldoende. Zie je bovenstaande in jouw bedrijf terugkomen en zoek je een gesprekspartner hierin? BB Recruitment is jouw gesprekspartner!

– Barbara


Out of my comfort zone

OUT OF MY COMFORT ZONE

Welkom bij mijn eerste blog bericht! Zoals deze quote al aangeeft; “Great things never came from comfort zones”.

Ook ik ben helemaal uit mijn comfort zone gestapt. Zoals je misschien hebt gezien, ben ik begin dit jaar mijn eigen bedrijf BB Recruitment gestart. Hartstikke spannend natuurlijk, maar ik ben nu al zo blij dat ik deze stap gemaakt heb! Ik vind het werk wat ik nu doe super leuk, ik vind het ondernemen leuk, ik vind de mensen die ik leer kennen erg leuk. Het geeft mij 100% positieve energie! En dat komt omdat ik de stap heb durven te zetten, uit mijn comfort zone. Ik heb deze stap uit mij comfort zone op deze manier gezet, maar misschien is die stap voor jou wel anders. Wellicht is jouw stap wel een andere baan. Waarin je je werk super leuk vindt, je werkomgeving prettig vindt en waar je écht die voldoening haalt waar naar je op zoek bent. Als je het gevoel hebt dat je deze stap wilt maken, doe het dan ook! Het zal je zoveel positieve energie opleveren.

Het kan natuurlik ook zijn dat je gewoon helemaal goed op je plek zit op het moment. Dan is dat natuurlijk super fijn! Het belangrijkste is dat jij je prettig voelt op je werk. Of je nou uit die comfort zone stapt of niet!

Mijn expertise ligt bij het vinden van een baan die bij jou past. BB Recruitment kan jou hierbij helpen. Dus wil je die stap uit je comfort zone zetten? Of heb je vragen over hoe ik tot de conclusie ben gekomen waarom ik deze stap wilde zetten? Ik help je graag!

Bedankt voor het lezen van mijn eerste blog berichtje! Ik hoop dat je er iets aan had. Mocht je nog vragen of feedback hebben, hoor ik dit natuurlijk graag!

– Barbara